KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



12.7.11

Wing Commander (1999)

Kunagi ammu oli ulme nimeks teaduslik fantastika ja ulme all mõeldi peamiselt kosmost, roboteid ja muud rauakolu... ajad on muutunud ning ajuti jääb mulje, et ulme tohib olla kõike muud, kui ulme ise...


Pooldan ise küll küll seda arusaama, kus ulme alla mahub kõiksugu asju, aga eks ka minusugusel saab aeg-ajalt kõrini kõikvõimalikest nihestatud reaalsustest, düstoopsetest visioonidest, võlurpoistest ja niudevöödega barbaritest, vampiiridest ja teistest ebasurnutest rääkimata...


Ja siis võtad kätte ja vaatad näiteks filmi «Wing Commander» ja tunned rahuldust, et oled taaskord sinasõber selle kõige õigema ulmega... noh, enam-vähem...


Sisu
Tulevik, kosmos ja üks vaenulik võõrtsivilisatsioon. Ja kaks üsna poisiohtu kadetti, kes saavad suunamise miskile suurele laevale.


Seikluslik ja ohtlik on juba teekond sihtkohta ning kohale jõudes toovad noored endaga kaasa ka teate alanud sõjast...


Seosed
Film põhineb samanimelisel arvutimängude sarjal ning wõrgumaterjalidest olen aru saanud, et ega see film eriti täpselt mängude maailma ei sobitu.


Filmi põhjal on valminud enam kui filmitruu romaniseering, autoriks keegi Peter Telep.


Hinnang
Sedasorti filmi on äärmiselt lihtne ja samas enam kui keeruline hinnata.


Lihtne, sest tegu on vaimuvaese katsega populaarset mängusarja ekraniseerides raha teha. Kuigi näitlejate paraad on täitsa muljetavaldav, ei ole näitlejad, ega ka lavastaja, eriti pingutanud. Üsna lödi toode on välja tulnud.


Kuna ma ei tea mitte midagi neist arvutimängudest, sellest maailmast ja kõigest muust taolisest, siis olen ma üsna nõutu teemal, et kas on hea ekraniseering... wõrgus pisut uurides, sain aru, et üldiselt ei olda sellega rahul. Samas, need etteheited mõjusid ikka väga otsitutena.


Hinne on kolm ja minu hinnang on positiivne just põhjusel, et mulle meeldivad ehedad kosmoseooperid ja film «Wing Commander» seda kindlasti on. Meeldis ka visuaal ja meeldis filmi (või mängu) mütoloogia. Olin kunagi filmi tagumist poolt näinud ja nüüd võimaluse avanedes vaatasin kogu filmi ära. Üldsegi ei välista, et kunagi vaatan veel. Sümpaatne ajaviide.


Viited

No comments: