KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



7.9.09

The Dark Knight (2008)

«Ega see hullem ikka olla ei saa kui Batman?»

«Kas jälle mingi Batman?»

«Võrreldes Batmaniga on see ju täitsa hea film?»

Sellised (ja teised sama tüüpi) laused/hinnangud on saanud meie kodus tavaliseks pärast filmi «The Dark Knight» (2008) vaatamist.

Sisu:
Ilmselt pole mul põhjust sisust rääkida, aga formaat siiski nõuab...

On miski Jokker, kes on ilmselgelt tasakaalutu tegelane... on keegi Bruce Wayne (ehk Batman)... ja on üks kompromissitu seadusesilm Harvey Dent. Otsekui miski armukolmnurk! Aga ei, see pole sedasorti film!!!

Jokker teeb väikesi sigadusi ja väikesi kuritegusid. Härra Dent paneb pätte lihtsalt vangi ja Batman tegeleb nendega, kelle jaoks seaduse (loe: Denti) käed lühikeseks jäävad.

Seosed:
«The Dark Knight» on vägagi pikaealise koomiksikangelase Batmani järjekordne ülesastumine filmilises vormis.

Hinnang:
Ma ei saa öelda, et ma oleks Batmani tegemiste suur austaja, aga filme olen siiski vaadanud ja mitmeid koomikseid on ka loetud.

Film «The Dark Knight» (2008) on aga suur pettumus isegi Batmani skaalal... mingist üldisemast filmilisest mõõtkavast rääkimata.

Jah, ma saan aru, et lavastaja Christopher Nolan püüdis teha teistsugust ja ilmselt täiskasvanulikku filmi. Kahjuks on tulemuseks vaid tahtmine!

Ma ei saa eitada, et filmis poleks häid kohti olnud. Oli küll! Kuid selle vähese hea matsid enda alla need lõputud ja sisutühjad dialoogid ning mõttelagedad ja kohutavalt pateetilised (loe seda sõna nii inglise kui eesti keeles) avaldused.

Film oli ka ebavajalikult segaseks aetud... ehk siis suisa primitiivset lugu oli püütud hakkimise ja ütlematajätmistega keerulisemaks ja sügavamaks teha.

Ja mis põhiline – film oli lihtsalt igav!

Tegelikult kerkis mul pähe isegi korraks küsimus, et kas seda filmi oleks õige üldse siin blogis käsitleda? Et kas on ulme? Pisiasjades, aga siiski on! Pole ju Batmani auto/motikas kuigi realistlik masin? Ka Two-Face ei jääks oma vigastuste ja näoga vist ellu?

Samas, vähene ulmelisus mu hinnet siiski ei määranud.

Lingid:

7 comments:

Andreas Prausen said...

Eks vist kõik superkangelaste lood ole ulme.

Ma Batmani ja muude DC-universumi koomiksikangelaste tegemistega väga kursis pole, aga alles hiljuti vaatasin (olude sunnil ;)) ära suure hulga konkureeriva Marveli-maailma filme. Julgen soovitada. Umbes selles järjekorras:

X-Men (kõik osad on head, kuigi mõni on nõrgem)
Fantastic Four (kaks filmi moodustavad kena terviku)
Spider-Man (kah kõik osad kõlbavad vaadata)
Iron-man (üllatavalt hea)
Daredevil (kah omapärane lugu)
Elektra (nõrk, aga haakub mingil määral Daredeviliga)
The Incredible Hulk (saast, kuigi parem kui vanem film)
Hulk (täielik rämps)

Metsavana said...

Pean enda kohuseks mainida ,et Raud-mees oli minuarust ainuke vaadatav asi härra Costello poolt toodud nimekirjast ülejäänu olid ikka valus pask, olen mingis meeltesegaduses nad kõik ära vaadanud ja mõne isegi kinos

Metsavana said...

Lisaks su kollektsiooni veel kaks aadressi

http://full-metal-metsavana.blogspot.com/2008/08/dark-knight-2008.html ja http://blondpoiss.blogspot.com/2008/08/nahkhiirtest.html

Lauri said...

Jyrka, high five! Ma jalutasin selle Dark Knighti ajal 15-20 mintsi enne lõppu kinost välja sest ei suutnud enam seda sitta vaadata.
Aga mis puutub koomiksifilmidesse, siis Watchmen lööb kõiki pika puuga.

Ulmeguru said...

mr.Costello
Mulle koomiksifilmid üldiselt ei meeldi.. samas ei kirtsuta ma nende peale ka nina...

Juhuslikult ja tänu kohalikele telekanalitele olen ma ära näinud mitu X-meest, ühe ämblikmehe ja Elektra. Viimane oli rämps, x-mehed olid olid nõrgad ja samas vaadatvad, ämblikmees meeldis mulle vast kõikse rohkem.

metsavana
Eks maitsed ole erinevad...

Lisasin ka need blogilingid. Tänud!

Üldiselt püüan ma siin blogis panna vastava postituse juurde kõik lingid samateemalistele eestikeeelsetele postitustele, et siis teinekord hea lugeda. Linkide panemise mõte (ja ka viletsus) seisneb sellest, et väga raske on leida vajalikke blogipostitusi siis, kui neid tõesti lugeda tahad...

Lauri
Tegelikult mind hämmastavad selle filmi sedavõrd kõrged hinded/hinnagud eestikeelsetes filmiblogides... ma saan aru, et tavainimesed pole peale Hollywoodi muud näinud... aga filmiblogijad ju on!

Just! «Watchmen» lööb kõiki pika puuga, siis tuleb pisut tühja maad ja tuleb «V for Vendetta», siis veel pisut tühja maad ja siis «The League of Extraordinary Gentlemen». Siis tuleb hästi palju tühja maad ja siis hakkavad muud tulema...

Heitke pikali said...

Oeh, Sa ei hindaks Vendettat nii kõrgelt, kui oleksid koomiksit lugenud. Ning kas "Tales of the Black Freighter" (metakoomiksifilm ;-)) on ära nähtud?

Ise kaesin äsja "X-Men Origins: Wolverine'i" ja eriti ei kahetse, ehkki see kubiseb klišeedest ja lapsikustest. Suhteiselt stiilne oli ikkagi. Aga minu meelest on muidugi hea iga asi, mis mind jälle 11-aastaseks taandab... Wolverine'i-film tegi seda üsna veenvalt.

Trash arvas sellest omal ajal nii:
http://trash-can-dance.blogspot.com/2009/08/x-men-origins-wolverine.html

Ulmeguru said...

Aga miks Sa arvad, et mul vendetta koomiks tundmatu on..?

Mulle meeldib ka Liiga-film... OK, olen pervert...

«Tales of the Black Freighter» on nägemata... et võib võtta siis soovitusena..?