KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



20.6.11

Krabi (1976)

Ma ei väida, et ma tean ulmest kõike, aga tuleb tunnistada, et erilisi üllatusi (eriti vanem) ulme mulle ka ei paku... et kui polegi lugenud/näinud, siis (kasvõi poole kõrvaga) kuulnud ikka olen. Lühianimatsioon «Krabi» (1976) oli mulle küll üllatuseks ning veel paar tundi tagasi polnud mul aimugi, et selline film olemas on.


Sisu
Üks professor ja üks sõjaväelane viiakse ühele saarele, kus nad peaksid välitingimustes katsetama professori loodud tehiskrabi.


Professor ehitas selle krabi kui diversioonirelva, mis peaks tungima vaenlase territooriumile ja sealolevast metallist siis endasuguseid ehitama hakkama ning otse loomulikult suutis krabi vastavalt vajadusele ka oma konstruktsiooni muuta...


Seosed
Václav Mergli animatsiooni käsikiri põhineb Anatoli Dneprovi klassikalisel lühilool «Krabisaar» (Крабы идут по острову, 1958, ek 1976).


Ma teadsin, et kunagisel Lääne-Saksamaal on sellest jutust telefilm tehtud, aga et ka tšehhid-slovakid sama teksti põhjal midagi teinud on..?


Hinnang
Tegu on küllaltki tekstitruu ekraniseeringuga, aga kuna jutt on omas vormis löövam kui film omas, siis üle nelja ei tahaks hindeks panna.



Samas, tulemus on mõnus ning kuna tegu on tekstivaba filmiga, siis ei tohiks ka keelebarjäär kellegile takistuseks saada. Vähemasti üks kord (kasvõi sinutorust) tasub vaadata küll!


Viited

1 comment:

Metsavana said...

Päris vahva animatsioon. Lugu ise oli ka kunagi üks mu lemmikuid.