KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



1.11.07

Udu-filmi reklaamirull

Stephen Kingi lühike romaan «The Mist» ilmus esmakordselt 1980. aastal ning hoolimata väikesest mahust... või pigem just seetõttu... on romaan «The Mist» saavutanud peaaegu kultusteose maine. Kuulun isegi nn mitteametlikku ja üleilmsesse klubisse, mis koondab isikuid, kes peavad antud romaani Stephen Kingi parimaks tekstiks.

Nüüd aga rõõmustab mind teadmine, et 21. novembril linastub selle romaani ekraniseering ning ootused ajab kõrgeks veel ka tõsiasi, et käsikirja üks autoreid ja lavastaja on Frank Darabont. Kel raskusi nimede meelespidamisega, siis neile teadmiseks, et just see mees tegi filmid «The Shawshank Redemption» (1994) ja «The Green Mile» (1999).




Viited

8 comments:

Andreas Prausen said...

Hmm, vaatasin seda treilerit ja lugesin BAAS-ist su arvustust. Selle põhjal võtan äkki kätte ja lähen isegi seda filmi vaatama. Kuigi üks kahtlus tekkis küll - kas ka filmis on happy endi välditud?

Trash said...

Pole küll palju Kingi lugenud, kuid Mist kuuleb ka minu lemmikute hulka.

Anonymous said...

Huvitav, ma olen seda kõnealust lühiromaani lugenud, ja seal tegutsesid udusse mattunud kaubakeskuses lõpuks sinosaurused. Treilerist seevastu ei paistnud dinosauruseid kuskilt, miskeid muid elukaid aga küll.
Filmitegijad on vististi järjekordselt originaalteosele üsna "loominguliselt" lähenenud.

Lauri

Ulmeguru said...

Mr. Costello: Romaanis polnud happy endi, oli lihtsalt lootus, et ehk kusagil on pisut parem...

Lauri: Saurused tulid üsna lõpus ja poe ümber neid polnudki... poe ümber olid alguses miskid päris väikesed tiivulised... siis tulid suuremad tiivulised, kes eelmsied nahka pistsid... siis olid miskid kombitsad, mis laouksest sisse trügisid... ja loomulikult olid hiidsuured ämblikud...

Anonymous said...

Mul on meeles ainult dinosaurused, eriti just mingid lendavad, pterodaktüüluse moodi elajad. Kombitsaid ja muid väiksemaid tiivulisi ei mäleta ma üldse, aga eks lugemisest ole ka mingi 15 aastat julgelt möödas. Tookord see lugu mulle erilist mõju ei valdanud.
Mis aga puutub ämblikutesse, siis on Kingil nendega oma kiiks. Olen kuulnud mingeid jutte lapsepõlve traumast vms. Eks osutunud ju suurepärase romaani "It" väikelinna Derry kanalisatsioonis peituva kuju muutva kosmilise õuduse õigeks vormiks hiigelsuur ämblik. Samuti on King korduvalt rääkinud, et "Sõrmuste Isanda" kõige traagilisem koht oli see, kus kääbik sai tohutult ämblikult hammustada.

Lauri

Andreas Prausen said...

Ulmeguru, minu küsimus oligi see, et on sul infot, kuidas film lõppeb? Kas Hollywoodi filmidele tüüpilise lääge happy endiga või nii nagu romaan?

Nüüd langen ilmselt kirikuvande alla, aga tunnistan, et näiteks Terminaator 3 meeldis mulle just selle pärast rohkem kui tema eelkäijad, et seal puudus õnnelik lõpp. Pole just palju Hollywoodi toodangut, mille lõpukaadrites kustutavad igasuguse lootuse helgele tulevkule plahvatavad tuumapommid.

Ulmeguru said...

Ei sellist infot mul pole... noh, et kas õnnelik või õnnetu lõpp... Frank Darabonti kaks eelmist Kingi ekraniseeringut näitavad, et kergeid lahendusi ta ei otsi ning ilmselt just seetõttu peetaksegi sageli filme «The Shawshank Redemption» (1994) ja «The Green Mile» (1999) parimateks, mis Kingi teoste ainetel tehtud.

Reklaamirull oli küll vägagi romaani vaimus... tulid kohe vastavad kirjakohad meelde... esialgu arvan, et tuleb täpne ekraniseering, aga eks lõplikult saab arvata alles filmi vaatamise järel...

Anonymous said...

Äkki kommenteerid paari lausega, miks see "The Mist" Kingil nii popp tekst on. Mitte, et see oleks halb, aga ta parim(aid)??? Mulle käib juba see üle mõistuse, et keegi valiks "The Misti" üle pika rea suurepäraste romaanide. Millest olen mitukümmend läbi lugenud praeguseks.