KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



1.9.12

Kiira, Kirill ja Alissa

Kunagi ühte wõrguotsingut tehes ma sellele fotoseeriale sattusin... täna hommikul tulid need jälle meelde ja siis ma need uuesti üles ka otsisin...

Tegu siis fotoseeriaga, mis kajastab ööpäeva Moskva arhitekti Kiira Sošinskaja elust.

Pildistas Juri Abramotškin ning need näitusel «APN-68» eksponeeritud seeria pildid on suures osas üles võetud 10. jaanuaril 1968.

Minu jaoks on nende väärtus pigem selles, et näen inimest, keda ma tean eelkõige kui ulmeraamatute illustreerijat ja mõne leidlikku lühijutu autorit, hoopis teistsuguses ja märksa argisemas valguses. Jah, võib öelda, et fotod on klantspiltlikud ja tegelikkust lakeerivad propagandapildid... aga aeg oli teine, esteetika oli teine ja mina küll miski kohtumõistja olla ei taha.


Sel pildil on arhitekt Kiiral ja tema abikaasal Igoril (seisab ja serveerib) aga külalised. Igaks juhuks ütlen, et Igor Možeiko oli juba 1968. aastal mõõdukalt tuntud kui kirjanik Kirill Bulõtšov. Tõsi, sel ajal teadsid antud fakti vaid lähedased ja paar-kolm toimetajat. Kulus aastaid ja kirjanikunimest Kirill Bulõtšov sai Kir Bulõtšov, kasvas kuulsus ning riikliku preemia määramisel ei olnud enam võimalik varjunime saladust hoida...


Põhisarjast eraldi on aga 13. jaanuaril pildistatud foto, kus Kiira Sošinskaja on koos tütre Alissaga. Jah, seesama Alissa, kes andis nime kuulsale Alissa Seleznjovale...


Viited

No comments: