KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



4.4.12

Raul Tammeti filmid HÕFF-il

Tänavusel HÕFF-il on minu kui paadunud ulmefänni jaoks kõige ootamatum vast võimalus näha Raul Tammeti kahte ulmelist lühifilmi.

Tegelikult polegi ma päris kindel, et kas «Soolo» (1979) ongi ulmefilm, «Pulmapilt» (1980) on seda aga kindlasti.

Tegu on siis peaaegu pooletunniste filmidega, mille olemasolust olen ma ammu teadlik, kuid mida mul seni näha pole õnnestunud. Võib-olla omal ajal neid mõnes Tallinna või Tartu filmiklubis isegi näidati, kuid Brežnevi-aja Pärnu koolipoisil selline võimalus puudus. Teisisõnu, lugesin neist ajakirjandusest, aga näha ei saanud.

Eks ma annan endale aru, et võib tulla ränk pettumus, aga Ulmeguruna olen ma suisa kohustatud need ära vaatama, kuid eks huvi ole samuti. Püüan täitsa teadlikult omi ootusi väga kõrgeks mitte ajada ning katsun vaadates ka arvestada, et millal ja mis tingimustes need filmid tehtud on.

Kel aga tekkis küsimus, et kes see Raul Tammet üleüldse on, siis allpool viide Olev Remsu loole ««Kogu» Tammet» (TMK 2/2009). (Hoiatan, et see kirjatükk sisaldab üsna palju filmide sisuseletusi.)


Viited

2 comments:

Nuxx said...

siin vel üks hea link eestikeelne

http://eestifilmid.blogspot.com/search?q=soolo

Ma arvan, et sa ei pettu, endale väga meeldis Soolo ja ka erinev publikum, kellega sai koos vaadatud oli rahul pärast enamasti.

Ulmeguru said...

Tänud!
Panin viidetele lisaks.